Unieke Rekenervaring: Basisschool De Driehuis Transformeert Getallenleer in Levendige Praktijk

02 apr , 8:59 Nieuws
image 4 66c472e1f0b0d

Unieke Rekenervaring: Basisschool De Driehuis Transformeert Getallenleer in Levendige Praktijk

Basisschool De Driehuis, gelegen aan Bozenhoven 154 in Mijdrecht, omarmde onlangs een buitengewone benadering van rekenlessen tijdens hun jaarlijkse opwindende rekendag. De dag begon met leerlingen die trots hun 'getallenshirts' droegen, elk op hun eigen authentieke manier geïnterpreteerd.

Experimenteren met Getallen

De start van de dag bracht de hele school samen in de speelzaal, waar de actie met getallen begon. Na deze gezamenlijke kick-off werden de rekenactiviteiten op diverse manieren voortgezet in elke klas, waardoor elke groep een unieke leerervaring beleefde.

Gepersonaliseerd Leerproces

In groep 1-2 verkenden de leerlingen de Buurderij van Dam, waar ze beseften dat zelfs voor toekomstige boeren tellen en eerlijk delen van essentieel belang zijn. Groep 3-4 dook in een scenario waar eerlijke verdeling cruciaal was, waardoor ze niet alleen leerden delen maar ook waardevolle lessen in samenwerking opdeden.

Verrijkende Ervaringen

Terwijl groep 5-6 zich onderdompelde in Museum Verdelia, ontrafelde groep 7-8 intrigerende geheimen achter postcodes. Elk leerling werd uitgedaagd om op een interactieve en boeiende manier over getallen na te denken, waardoor ze nieuwe inzichten opdeden en hun leervermogen verrijkt werd.

Levendig Leren

In een wereld waar getallen de sleutel tot begrip zijn, heeft Basisschool De Driehuis met deze unieke benadering van rekenonderwijs niet alleen kennis gedeeld, maar ook passie voor wiskunde aangewakkerd. De leerlingen hebben op deze bijzondere dag niet alleen rekentheorieën ontdekt, maar ze zijn ook getransformeerd in getalgepassioneerde ontdekkers.